Színek meditáció

Rate this item
(2 votes)
colorsEgyes színek összefüggésben vannak a relaxációval és nagyon hasznosak lehetnek abban, hogy az elmét megtisztítsuk a feszültségtõl s a meditáció elkezdõdhessen.

Üljünk becsukott szemmel és figyeljük, milyen szín jelenik meg elõttünk: ez a szivárvány bármelyik színe lehet - a piros és a lila a leggyakoribb. Aztán lassan és fokozatosan hagyjuk, hogy ez a színe kékké vagy zölddé váljon, engedjük, hogy egész tudatunkat betöltse, minden más színt kiszorítva.
A színterapeuták szerint a rózsaszín is nagyon hasznos lehet. Ahogy az új szín növekedni kezd elménkben, érezni fogjuk, hogy megszületik bennünk az ellazultság érzése, s am ikor elengedettség színe teljessé válik, a meditációval járó belsõ béke és csend kellemes érzéseit fogjuk megtapasztalni.
A SZÍN BELÉLEGZÉSE:

A légzésünkkel is segíthetjük, hogy a szín teljesen átjárjon minket.
Hagyjuk,h ogy légzésünk felvegyen egy kényelmes ritmust, s figyeljük ezt a ritmust mindaddig, amíg tudatunk ki nem tisztul. Hagyjuk, hogy választott színünk betöltse tudatunkat, majd belégzéskor képzeljük el, hogy ez a színe elborítja testünket - a sarkunktól a fejünk tetejéig.
Az egyes színeket különbözõ minõségekkel hozzák összefüggésbe, így olan színt válasszunk, amely megfelel egyéni igényeinknek.

PIROS. Életerõ, energia, erõ és akaraterõ.
kiegészítõ színe a TÜRKIZ.

NARANCS: boldogság és nevetés
kiegészítõ színe: a KÉK

SÁRGA: az intellektus és az objektivitás
kiegészítõ színe: az IBOLYA

ZÖLD: tisztulás és harmónia
kiegészítõ színe: a BÍBORVÖRÖS

TÜRKIZ: erõsíti az immunrendszert, ellenáll a betegségeknek
kiegészítõ színe: a PIROS

KÉK: béke és ellazulás, békés alvás
kiegészítõ színe: a NARANCS

IBOLYA: szépség, méltóság, önbecsülés
kiegészítõ színe: a SÁRGA

BÍBORVÖRÖS: felszabadulás a megrögzött gondolatok és visszatérõ emlékek alól
kiegészítõ színe: a ZÖLD

SZÍNVIZUALIZÁCIÓS GYAKORLAT

Csukjuk be szemünket és lélegezzünk nyugodtan, szabályosan,közben összpontosítsunk légzésünk ritmusára.
Miközben belélegzünk, képzeljük el, hogy egy békés kertben egy gyönyörû pázsiton ülünk.
Érezzük a körülöttünk elterülõ zöld hûs üdeségét. Amikor kilégzünk, képzeljük el egy rózsa bársonyos bíborvörösét. Lélegezzünk be ismét, majd hagyjuk, hogy a harmonikus, tisztító zöld betöltse tudatunkat.Ismételjük meg néhányszor, majd néhány percig üljünk nyugodtan.
Read 7963 times Last modified on July 29 2014

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

KÖNYVAJÁNLÓ