Lépcsõzés

Rate this item
(0 votes)

steps_into_light_septA tudatállapot elmélyítéséhez ezt a gyakorlatot szoktam leggyakrabban használni. Egyszerûsége és hatékonysága felülmúlja a többi hasonló gyakorlatét.

Tudatállapotunk megváltoztatását több féle módon érhetjük el. Ezen módok közül az egyik elterjedt módszer az, hogy kényelmesen leülünk vagy lefekszünk, becsukjuk a szemünket és befele figyelve valami olyan dolgot végzünk, ami tudatállapot módosulásra késztet minket. Elképzelhetjük például, hogy Önmagunk belseje felé igyekszünk és egyre beljebb jutunk. Ahogy ezt a képet tartjuk és fokozzuk a bejutást, úgy változik meg valami az érzékelésünk, agyhullámaink és összpontosításunk terén. Ezt hívjuk tudatállapot módosulásnak.

No, de miért éppen befele haladunk? Miért nem kifele vagy felfele? - A kérdés teljesen jogos és érdemes kisérletezni vele, hogy mely irányokba haladva, milyen állapotokba kerülünk!!!

Mindenesetre az önismereti gyakorlatokhoz leginkább a lefele haladás / mélyülés terjedt el. Talán azért, mert figyelmünk és öntudatunk javarészt a fejben, homlokban lakik és onnan kell a fókuszt a mélyebben nyugvó részekhez eljuttatni.
Tapasztalati úton megfigyelhetõ, hogy azok a tudattartalmak, melyeket korábban elfolytottunk vagy elfelejtettünk, javarészt az alsóbb csakráinkban, fõleg az alsó háromban találhatóak meg. Talán ezek szintjére merülünk olyankor, amikor önismereti gyakorlatainkhoz elmélyülünk Önmagunkba.

Lazulj el, figyelj befele!

Képzeld el, hogy van elõtted egy lépcsõsor, melyen Önmagadba tudsz legyalogolni. Indulj el a lépcsõn lefelé! Figyeld meg útközben a lépcsõt és környezetét is, de leginkább a lépéseidre koncentrálj. Egyesével lépkedj és figyelj minden lépésnél, hogyan mélyülsz. Milyen változást érzel ilyenkor a fejedben, szívedben vagy a közérzetedben?

Ezek a megfigyelések vezetnek majd oda, hogy egyre könnyebben fel tudod majd idézni az elmélyülés érzését és késõbb nagyon gyorsan el tudsz majd merülni a mélyebb rétegekbe is.

Haladj lefele kb. öt percen keresztül. Amikor azt érzed, hogy elég mélyen vagy, nem fontos számodra a külvilág és a figyelmed javarészt befele irányul, akkor alakíts ki abban a mélységben egy fix pontot! Lehet ez egy képzeletbeli rét vagy egy szoba / ház, ahol otthon érzed magad.
Innentõl, ez lesz az elsõ mélységed, ahonnan a legtöbb gyakorlatodat elindítod majd.

Pihenj itt néhány percet vagy végezd el az aktuális gyakorlatodat, majd kezdj el felfelé gyalogolni a lépcsõn. Lassan haladj és figyeld meg az érzetét a tudatállapotod emelkedésének! Sokszor ilyenkor érzed csak, hogy mennyire mélyültél el a gyakorlat során.
Amikor elérted az éber állapotot, akkor hagyd, hogy kinyíljon a szemed és nyújtózz egyet! Figyeld meg, mennyit változott a látás érzékelésed! Élesebben látsz, vagy világosabb, kontúrosabb a látvány? Ez jelezheti, hogy igen mély volt a gyakorlatod, de nem mindig történik meg.
 

/Huszti Sándor/

Read 9687 times Last modified on April 07 2007

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

KÖNYVAJÁNLÓ