Szufi pörgés

Rate this item
(2 votes)

dervisA szufi pörgés az egyik legõsibb, legerõteljesebb technika. Olyan mély, hogy még egyszeri megtapasztalása is teljesen megváltoztathat. Pörögj nyitott szemmel, épp úgy, ahogy a kisgyerekek szoktak forogni, mintha lényed legbelseje egy középponttá válna, egész tested pedig egy kerékké, ami mozog - egy pörgõ-mozgó fazekaskorong. Te a középpontban vagy, de az egész tested mozog. A pörgést úgy érdemes végezni, hogy elõtte három órával nem eszel és nem iszol semmit. Legjobb, ha füves vagy homokos talajon, mezítláb, szilárd talajon pedig erõs zokniban vagy vászoncipõben és természetesen laza ruhában csinálod. A meditáció két részbõl áll: pörgés és lazítás.

A pörgésnek eredetileg nincs meghatározott idõtartama - akár órákig is tarthat -, de ajánlatos legalább egy órán át végezni, hogy teljesen magával ragadjon az örvénylés energiája. Az óramutató járásával ellentétes irányban forogj, jobb karod felemelve, tenyérrel felfelé, bal karod leeresztve, tenyérrel lefelé. Akinek kellemetlen ez az irány, végezheti a pörgést az óramutató járásával megegyezõ irányban is, fordított kéztartással. Engedd, hogy a tested elernyedjen, tartsd nyitva a szemed, de ne fókuszáld a tekintetedet, hogy a kép összefolyjon, elmosódottá váljon. Végig maradj néma.

dervis3

Az elsõ 15 percben forogj lassan. Aztán a következõ 30 percben fokozatosan gyorsulj fel mindaddig, míg hatalmába kerít a pörgés, és egy energiaörvénnyé nem válsz - a periférián a mozgás vihara tombol, de a középpontban a szemtanú csendes és nyugodt. Amikor a pörgés már olyan gyors, hogy nem tudod megtartani magad, akkor a test magától lezuhan. Ez az elesés ne a te elhatározásodból történjen, és ne is próbáld elõre elrendezni a földetérést;  ha a tested lágy, akkor az esésed is lágy lesz; a föld elnyeli az energiádat. Ha egyszer elestél, akkor a meditáció második része következik. Ne folytasd a forgást. Gördülj rögtön a hasadra úgy, hogy a csupasz köldököd érintse a talajt. Ha valakinek ez nagyon kényelmetlen így, akkor a hátán is feküdhet.. Érezd, ahogy a tested egybeolvad a földdel, épp úgy, ahogy a kicsi gyermek tapad az anyja keblére. Tartsd csukva a szemed, és maradj mozdulatlan és néma legalább 15 percen át. A meditáció után légy olyan csendes és passzív, amennyire csak lehetséges. Néhányan hányingert érezhetnek a Pörgés meditáció alatt, de ez 2-3 nap alatt elmúlik. Csak akkor hagyd abba a meditációt, ha mégsem múlna el a hányinger.

Read 6567 times Last modified on July 30 2014

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

2 comments

  • Comment Link dzsivan nishang September 24 2008 posted by dzsivan nishang

    :-)

  • Comment Link shamaniac June 04 2008 posted by shamaniac

    ki gyakorol ilyen pörgést rendszeresen? tapasztalatok?

KÖNYVAJÁNLÓ