8 iránygyakorlat

Rate this item
(2 votes)

A taoisták kidolgozták azt a nyolc iránygyakorlatot, amellyel az emberi testet el lehet látni energiával. Ezeket a gyakorlatokat megfelelő mozgással, megfelelő irányban kell elvégezni, miután ezt a pa-kua nyolc trigrámjának mintájára alakították ki. A taoisták ezt a nyolc alap darabnak hívják. (Az „alap" szót azért használták, hogy a következő generációk megértsék, mennyire értékesek ezek a gyakorlatok). Ezt a gyakorlatsorozatot úgy is nevezzük, hogy ,,az energiát adó nyolc gyakorlat".
Mielőtt még a gyakorlatokra rátérnénk, vegyék elő az iránytűt és állapítsák meg a helyhez képest a mágneses északi sark helyét (ez az Önök iránytűjén északon van, és semmiképpen sem a föld északi sarkán). Tartsák ezt az irányt kiindulópontnak, amikor majd a gyakorlatokat végzik.
A gyakorlatok a következők:

ÉSZAK-NYUGAT

 

észanyugat

Az északnyugati irányban végzett gyakorlathoz álljanak szembe az északnyugati iránnyal. Terpesztett lábbal álljanak úgy, hogy lábaik vállukhoz képest merőlegesek  legyenek. A lábujjakat befelé irányítsák. Ezzel csökkentik a sarokidegekre nehezedő nyomást és elkerülik minden nyomás egyensúlyának csökkentését. Képzeljék azt, hogy felemelnek egy közepesen nehéz súlyzót (hogy nehogy túlságosan nagy legyen az erőfeszítés).  Tartsák egyenesen lábukat és mellette hajoljanak előre, mintha a képzeletbeli súlyzót emelnék fel. Emeljék a képzelt súlyt derékmagasságig, majd utána a fejük fölé. A gyakorlatot annyiszor ismételjék, ahányszor ezt fizika erejük megengedi. Ez a gyakorlat növeli fizikai erejüket és jót tesz a tüdőnek és a vastagbélnek.

 

ÉSZAK

ijgyak

Az északi gyakorlathoz, fordítsák törzsüket észak felé. Tegyék lábukat széles terpeszbe. Tegyenek úgy, mintha íjat feszítenének meg. Először jobbra majd balra célozzanak. Csak a fejet, a kart és a törzset mozgassák, a lábat ne. Képzeljék el, hogy megfeszítik az íj húrját és kilövik a nyilat. Annyiszor ismételjék a gyakorlatot, ahányszor kívánják. Jót tesz a tüdőnek, a vesének, a vastagbélnek, a hólyagnak, a csontoknak és a bőrnek.

 

ÉSZAKKELET

északkelet

Forduljanak északkelet felé, hajoljanak le és kezükkel érintsék lábujjukat. Miközben lábuk egyenes marad, minél jobban hajlítsák a törzsüket.
Képzeljék magukat hegynek. Addig maradhatnak így, amíg jólesik. Ez a gyakorlat jót tesz a hasnyálmirigynek és a lépnek, az izmoknak és az emésztésnek.

 

KELET

kelet

Reggel álljanak a napfényre, keleti irányban. Álljanak nagy terpeszbe, lábuk merőleges legyen vállukkal. A lábujjaikat befelé fordítsák és csukják be a szemüket. Karjukat tartsák a testük mellett, miközben törzsük felső részét fordítsák jobbra majd balra. Fejüket a törzzsel együtt fordítsák el, míg szemükkel kövessék a nap fényét.
Lábukat ne mozgassák. Gondolataikat mindig mozdulataikra összpontosítsák. Annyiszor ismételjék a gyakorlatot, ahányszor jólesik. Jót tesz az idegeknek, a májnak, a szemnek

 

DÉLKELET

delkelet

Álljanak fel, délkelet felé fordulva, terpeszben álló lábuk a vállal merőleges legyen. A lábujjak befelé hajoljanak. Álljanak lábujjhegyre, majd a sarkat tegyék le. Ezt a gyakorlatot hétszer ismételjék egymás után, majd tartsanak kis szünetet. Több ilyen sorozatot végezhetnek egymás után. Vigyázzanak arra, hogy gondolataik ne kalandozzanak el. A gyakorlat jó tesz a májnak, az idegeknek, az epehólyagnak és a szívnek.

 

DÉL

del

Forduljanak dél felé, forgassák csípőjüket úgy, mintha karika lenne körülötte. Változtassák meg a ,,karika" irányát. Figyelmük ne kalandozzék el. Addig folytassák a gyakorlatot, amíg jólesik. Ez a gyakorlat jót tesz a nemi szerveknek.

 

DÉL-NYUGAT

délnyugat

Arcukat délnyugati irányba fordítsák és álljanak támadó helyzetbe. Hajlítsák be kissé a térdüket, a karjukat, és szorítsák ökölbe a kezüket. Szemük a dühtől kitágul. Miután a szelleminek egyesülnie kell a testivel, teremtsék meg e kettő egységét. Addig maradjanak ebben a pózban amíg jólesik. Ez a gyakorlat jót tesz az emésztőrendszernek, a tüdőnek és az idegeknek.

 

NYUGAT

nyugat

Nyugat felé fordulva, terpeszállásban a lábuk legyen merőleges a vállukra. A lábujjakat enyhén fordítsák befelé. Emeljék fel egyik karjukat. Engedjék le, majd emeljék a másikat. Ne mozgassák az altestet. Szellemük kövesse a mozdulatokat. Addig csinálják a gyakorlatot amíg jólesik. Csökkenti a hát alsó része és a váll fájdalmát, a vese és a hátgerincbántalmakat. E gyakorlatok nem túl szigorúak és bárhol és bármikor végezhetők. Bárki, legyen háziasszony, katona vagy hivatalnok, két perc alatt feltöltheti velük testét energiával. És ha a test tele van energiával, sokkal ellenállóbb, és minden hirtelen egyszerűnek tűnik.

Read 15018 times Last modified on July 29 2014

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

KÖNYVAJÁNLÓ